Heb je autisme, ADHD of andere neurodivergente kenmerken of daarmee affiniteit? Heb je behoefte aan een plek waar je niet hoeft te maskeren?
Op het Autsider Forum kan je ervaringen delen, vragen stellen, spelletjes spelen, gespreksonderwerpen starten en herkenning vinden in een veilige en respectvolle omgeving.
Waarom lid worden?
Voor en door neurodivergente volwassenen
Herkenning, steun en inzicht
Anoniem als je wilt
Actief bijdragen wordt gewaardeerd, alleen meelezen mag natuurlijk ook
Plaats hier (of link naar) relevante berichten in de media want dan hebben andere forumleden er ook wat aan.
Ook kunnen hier blogposts van Autsider worden besproken.
Gaat over ADHD maar misschien gebeurt het ook met autisme.
Verschillende onderzoeken naar ADHD kunnen leiden tot verschillende uitkomsten. Dat blijkt uit een reportage van Pano. Jef (15) werd getest op ADHD bij verschillende zorgverleners. Bij de universiteit van Leuven wandelt Jef buiten zonder een diagnose. 2 andere zorgverleners zeggen dat Jef wél ADHD heeft, en dat hij best zou starten met rilatine. Hoe kunnen die uitkomsten zo verschillen?
Ik ben 5 jaar naar de unief geweest, altijd geslaagd in eerste zit, en toen ik was afgestudeerd kon ik ook niks... dus lijkt het me voor die psychologen die 4 jaar unief doen wel ergens begrijpbaar dat ze er maar weinig van bakken.
Ik heb destijds ook van mensen (leraren) te horen gekregen: "maar ben jij wel echt autistisch, ze geven het wel snel." Maar idd, ook in Leuven getest en kreeg toen ook te horen: "ah daar geven ze het nochtans niet zo snel.." nu ja, spreek wel van wat jaren terug .