Welkom op het Autsider Forum

Heb je autisme, ADHD of andere neurodivergente kenmerken of daarmee affiniteit? Heb je behoefte aan een plek waar je niet hoeft te maskeren?
Op het Autsider Forum kan je ervaringen delen, vragen stellen, spelletjes spelen, gespreksonderwerpen starten en herkenning vinden in een veilige en respectvolle omgeving.

Waarom lid worden?
  • Voor en door neurodivergente volwassenen
  • Herkenning, steun en inzicht
  • Anoniem als je wilt
  • Actief bijdragen wordt gewaardeerd, alleen meelezen mag natuurlijk ook
  • Ook voor studieprojecten, vacatures e.d.

Geïnteresseerd? Registreer hier je account!

Openbare poll: Autist heeft vaker een groot hoofd

Plaats hier (of link naar) relevante berichten in de media want dan hebben andere forumleden er ook wat aan.
Ook kunnen hier blogposts van Autsider worden besproken.

Heb jij een abnormaal groot hoofd? Mijn hoofd is:

Je mag 1 optie selecteren

Bekijk resultaten

Tatu
Geregistreerde gebruiker
Topics: 19
1e diagnose: Autisme
2e diagnose: Anders

Re: Openbare poll: Autist heeft vaker een groot hoofd

Ongelezen bericht door Tatu »

Ik tref in dit topic vooral mensen aan die een kleiner hoofd hebben, wat met name aansluit bij een recentere verfijning van de grotehoofdenhypothese: veel mensen met autisme hebben ofwel een groot hoofd door abnormaal snelgroeiende hersencellen, ofwel een klein hoofd door trager groeiende hersencellen. Uit welk artikel deze informatie komt weet ik even niet meer.

Dan presenteer ik mezelf maar als abnormaal groothoofd: maatje 61-62 met opvallend grote afmetingen van met name mijn voorhoofd. Mijn kapsel kan een en ander verbloemen, maar mijn hoofd zal altijd opvallen.

Mijn hoofdomtrek viel voor mijn geboorte al op en heeft in combinatie met verkeerde inschattingen vanuit de verloskundigen vanaf de uren voor de bevalling ervoor gezorgd dat de bevalling mislukt is, met waarschijnlijk al mijn neurodiversiteit tot gevolg.

Mijn moeder stelde gisteren de grotehoofdenhypothese echter gelijk aan de koelkastmoedertheorie. Volgens mij is de onderbouwing van de grotehoofdenhypothese wel degelijk beter, al ben ik dus vergeten wat de meest recente literatuur over dit onderwerp is.
Alien23
Geregistreerde gebruiker
Topics: 3
1e diagnose: Autisme

Re: Openbare poll: Autist heeft vaker een groot hoofd

Ongelezen bericht door Alien23 »

Ik heb mijn hoofd altijd klein ingeschat. Als ik er aan voel dan gaat mijn schedel haast niet naar achter boven mijn nek. Mijn mond gaat ook niet ver open. En abnormaal op andere gebieden is ie sowieso! :lol:
Plaats reactie